[ Annons ]

Publicerat 23 oktober, 2019

Ny lösning för smidigare e-handel lanseras

Nu lanseras ännu ett koncept för smidigare service till e-handelskunder. Grosvenor Europe kallar sin lösning Eway. Först ut är Burlöv Center.

Att integrera den växande e-handeln i de fysiska miljöerna blir allt viktigare för fastighetsbolag med ett stort handelsutbud. För inte så länge sedan lanserade Atrium Ljungberg sin lösning för paketutlämning kallad Leveriet. Grosvenor Europe har ett liknande upplägg, som de ska lansera i sina köpcentrum, som de döpt till Eway.

[ Annons ]

Det lanseras som ett serviceställe som hjälper kunderna i långt större utsträckning än traditionella uthämtningsplatser. Här ska e-handel giftas samman med den fysiska handeln och besökarna ges möjlighet att genomföra alla sina ärenden på ett och samma ställe.

– Vårt nya koncept Eway är en viktig del i förändringsarbetet. Det handlar om att öka servicegraden för våra besökare och att säkerställa ett så positivt kundbemötande som möjligt. Med Eway bygger vi en bro mellan fysisk handel och e-handeln och stärker handelsplatsen som hub, säger Carl Strufve, Director Nordics på Grosvenor Europe.

I Eway-lokalen kan besökare hämta och skicka paket, prova kläder och andra varor i provrum och göra sig av med onödigt förpackningsmaterial. Det ska också vara en mötesplats där kunder är välkomna att använda Eway som en arbetsyta.

– Eway är lanserat i Burlöv Center och under våren lanseras konceptet i Skärholmen och Väsby Centrum. Planen är att etablera Eway i samtliga centrum under de kommande två åren, säger Carl Strufve.

Det är bolaget LogTrade Technology som har utvecklat den plattformen för digital logistik, tanken är att Eway i förlängningen ska bli ett nav för alla typer av transporter och för all typ av handel då lösningen är transportörsneutral.

– Det leder till ett ökat flöde och en ökad effektivitet. Ambitionen är även att Eway ska fungera som ett utskjutet lager där e-handlare kan leverera produkter i förväg, inför förväntade efterfrågeökningar, så att kunderna kan hämta ut en beställning redan några minuter efter att den är lagd, säger Sara Ali, operativ chef och innovationsansvarig på LogTrade Technology.

 

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]