Unibail-Rodamco-Westfield rekryterar fem

Unibail-Rodamco-Westfield stärker sin marknadsavdelning med fem personer. Bland annat blir Catarina Johansson Tosic ny Head of Marketing, medan Amanda Larsson intar rollen som Communications Manager.

Annons:

Annons:

Annons:


En av anledningarna bakom rekryteringarna är att Unibail-Rodamco-Westfield:s siktar på att intensifiera och förnya det nordiska marknads- och kommunikationsarbetet, samt stärka bolagets utrullning av Westfield-varumärket.

Catarina Johansson Tosic leder transformationen har en bakgrund som marknadschef för bolag som Henkel och Postnord Strålfors. Hon ska nu bidra med strategisk kompetens inom marknadsföring, digitalisering och handel.

– Det känns fantastiskt roligt att få förtroendet att utveckla URW:s marknads- och kommunikationsarbete på de nordiska marknaderna. Branschen står inför många utmaningar och samtidigt stora möjligheter där vi med vår unika position och starka destinationer har en möjlighet att skapa framtidens handelsplatser, säger Catarina Johansson Tosic.

Amanda Larsson kommer närmast från H&M och rollen som press- och projektchef Project Manager och kommer i sin nya roll att kunna bidra med en stark kompetens inom retail och strategisk kommunikation – såväl externt som internt.
Unibail-Rodamco-Westfield har även rekryterat Malin Haeger-Carlén från Bonnier till rollen som digitalchef. Dessutom har Westfield Mall of Scandinavias marknadsteam förstärks med Christel Lindgren i rollen som marknadschef samt genom Lisa Rydell som digitalanalytiker.

– Vi är oerhört glada över att kunna välkomna våra nya talanger till Unibail-Rodamco-Westfield. I och med nyförvärven tillför vi både bred erfarenhet och diversifierad expertis som kommer att vara ovärderlig för vårt intensifierade och nytänkande marknads-och kommunikationsarbete., säger Martin Lindgren, nordenchef på Unibail-Rodamco-Westfields