Det har gått drygt en månad sedan lägenhetsinnehavarna på Köpmangatan i Surahammar fick börja hämta sin post i Hallstahammar. Någon lösning är ännu inte i sikte.
Postnord delar inte ut någon post till de 42 lägenhetsinnehavarna eftersom man anser att brevinkasten är för små.
Fastighetsägaren Hammartornet hävdar att ansvaret för att lösa problemet ligger på Postnord, vilket Fastighetsägarna MittNord håller med om.
Men Gunilla Oldberg, på Postnord i Västmanland, tycker att fastighetsägaren måste se till så att brevinkasten blir större. Det säger hon i en intervju med P4 Värmland.
– Det handlar om att våra brevbärare ska kunna jobba under riktiga förhållanden, det är därför det finns en standard. Att vika, pressa in posten i inkasten i ett hus flera gånger om dagen, det gör att våra brevbärare går sönder i axlar och rygg.
Hon anser att det nu är upp till Hammartornet att lösa konflikten genom en åtgärdsplan.