[ Annons ]

Konflikten mellan Postnord och en fastighetsägare i Surahammar har ännu inte fått något slut. Foto: Shutterstock.
Publicerat 20 juni, 2016

Tvisten om postutdelningen i Surahammar fortsätter

Det har gått drygt en månad sedan lägenhetsinnehavarna på Köpmangatan i Surahammar fick börja hämta sin post i Hallstahammar. Någon lösning är ännu inte i sikte.

Postnord delar inte ut någon post till de 42 lägenhetsinnehavarna eftersom man anser att brevinkasten är för små.

[ Annons ]

Fastighetsägaren Hammartornet hävdar att ansvaret för att lösa problemet ligger på Postnord, vilket Fastighetsägarna MittNord håller med om.

Men Gunilla Oldberg, på Postnord i Västmanland, tycker att fastighetsägaren måste se till så att brevinkasten blir större. Det säger hon i en intervju med P4 Värmland.

– Det handlar om att våra brevbärare ska kunna jobba under riktiga förhållanden, det är därför det finns en standard. Att vika, pressa in posten i inkasten i ett hus flera gånger om dagen, det gör att våra brevbärare går sönder i axlar och rygg.

Hon anser att det nu är upp till Hammartornet att lösa konflikten genom en åtgärdsplan.

 

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]