I dagarna fyller gallerian Mood Stockholm tre år. Konceptet med i huvudsak mode och mat tycks ha fallit väl ut hos såväl innerstadsborna som turister. Under 2014 ökade både försäljningen och antalet besökare och i januari 2015 slog försäljningen rekord. – Vi arbetar sedan länge tillsammans med Stockholms stad och delar deras vision om ett levande […]
I dagarna fyller gallerian Mood Stockholm tre år. Konceptet med i huvudsak mode och mat tycks ha fallit väl ut hos såväl innerstadsborna som turister. Under 2014 ökade både försäljningen och antalet besökare och i januari 2015 slog försäljningen rekord.
– Vi arbetar sedan länge tillsammans med Stockholms stad och delar deras vision om ett levande city och ett attraktivt och konkurrenskraftigt Stockholm. Genom Mood Stockholm vände vi ett tidigare bortglömt kvarter och skapade en helt ny plats för möten, upplevelser och handel, säger Karolin Forsling, chef för stadsutveckling och marknad på AMF Fastigheter, och hjärnan bakom Mood Stockholm.
2015 började starkt för Mood Stockholm. Enligt nya siffror från AMF Fastigheter ökade omsättningen under januari månad med drygt 15 procent jämfört med samma månad förra året. Alltfler lojala kunder återkommer, de långväga besökarna ökar och nya butikskoncept kommer att lanseras under året. Inom den närmsta framtiden kommer gallerian att både stärka mode- och skönhetsutbudet samt att lansera fler servicetjänster.
– På de här tre åren har vi lyckats skapa ett nytänkande mat – och modemecka där noga utvalda butiker ligger vägg i vägg med caféer och restauranger som drivs av Sveriges främsta krögare. Vi går en mycket spännande vår till mötes då vi ser att trenden för den här typen av destination bara ökar, säger Annika Ljungberg, centrumchef Mood Stockholm.