AMF Fastigheters The Lobby får en ny medlem. Konceptet The Lobby Market flyttar in och och ska ge framtidens entreprenörer en chans att visa upp sina innovationer och produkter för en bredare publik.
The Lobby Market är belägen i bottenvåningen av The Lobby, på en yta om 400 kvadratmeter. På 200 kvadratmeter av dessa ska nya varumärken, entreprenörer kreatörer och designer kunna hyra in sig på större och mindre ytor under antingen två veckor eller en månad.
– Vi sänker trösklarna och gör det möjligt för aktörer att visa sitt utbud utan stora investeringar och höga risker. Här kommer vi att experimentera mera och snabbare och justera konceptet baserat på input från handlare, konsumenter och trender. Ambitionen är att The Lobby Market ska bli en inspirerande marknadsplats med udda spännande varumärken, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.
The Lobby Market genomförs i samarbete med organisationen Glad stad, som bland annat ligger bakom Hornstulls marknad.
– Att få vara med och genomföra det här projektet tillsammans med AMF Fastigheter förverkligar en vision som vi länge haft. Vi vet att stockholmarna uppskattar platser där de kan hitta unika produkter från nya varumärken. Vi vet också att duktiga entreprenörer och designers saknar en fysisk och central plats att marknadsföra sig på – det har de fått nu, säger Pauline Jönsson på Glad stad.
På öppningsdagen den 5 april finns bland andra dessa företag representerade på The Lobby Market.; Arethé Stockholm, Basic wardrobe, Bukvy, Botanium, Deadwood, Emilie Book, IOAKU, Lou in Love, Lovalot, SOOT Sthlm, Urbanista, Under Your Skin, V/SYDORW, Wall of Art.