[ Annons ]

Den svenska heminredningskedjan Lagerhaus etablerar sig i Japan. I oktober öppnar den första butiken i varuhuset APITA. På ett par års sikt planeras ytterligare 19 butiker.
Publicerat 30 september, 2013

Svensk heminredning massetablerar sig i Japan

Den svenska heminredningskedjan Lagerhaus etablerar sig i Japan. I oktober öppnar den första butiken i varuhuset APITA. På ett par års sikt planeras ytterligare 19 butiker.

Arbetet med att lansera den svenska heminredningskedjan Lagerhaus på den japanska marknaden har pågått i nära ett år. Den 9 oktober öppnar kedjan sin första butik i landet – en cirka 100 kvadratmeter stor shop-in-shop i varuhuskedjan Apita.

[ Annons ]

– Potentialen är stor och mycket fokus har lagts på produktutbudet. Efterfrågan av designade produkter för hemmet till låga priser är stort i Japan. Eftersom detta är kärnan i Lagerhaus verksamhet ser vi goda möjligheter till långsiktig framgång, säger Lars Bonander, VD för Lagerhaus.

Den första butiken följs av ytterligare två enheter under hösten och därefter ett 20-tal butiker i Japan inom de närmaste åren.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]