[ Annons ]

Marieberg Galleria och Sollentuna Centrum tog båda hem vinster i den internationella och prestigefyllda tävlingen ICSC Shopping Centre Award, som gick av stapeln i Paris i förra veckan. Vinsterna togs i kategorin ”Refurbishments & Expansions.
Publicerat 21 juni, 2011

Svenska köpcentrum vinnare i internationell tävling

Marieberg Galleria och Sollentuna Centrum tog båda hem vinster i den internationella och prestigefyllda tävlingen ICSC Shopping Centre Award, som gick av stapeln i Paris i förra veckan. Vinsterna togs i kategorin ”Refurbishments & Expansions.

Tävlingen består av många delar, alltifrån koncept och byggnation till marknadsföring och prestation och är den största och viktigaste inom köpcentrumbranschen.

[ Annons ]

Tävlingen innefattar olika klasser och Steen & Ström tävlade för första gången i klassen ”Refurbishments & Expansions (utveckling, om- och tillbyggnad). I november meddelade ICSC på Mapic-mässan i Cannes att Marieberg Galleria och Sollentuna Centrum gått vidare till final och i förra veckan blev de bägge vinnare i Paris.

Marieberg Galleria och Sollentuna Centrum har bägge tidigare varit nominerade till och vunnit flera olika utmärkelser för resultatet av sina respektive ombyggnader. De har blivit prisade för sin miljö och sina koncept av såväl besökare som av branschen.

– Att bägge våra tävlande köpcentrum blev finalister i tävlingen var ett kvitto på att vi gjort någonting riktigt bra. Att de bägge dessutom fick en ICSC Award är mycket mer än vi förväntat oss, säger Wilner Anderson, Country Manager för Steen & Ström.

Kriteriet för att bli nominerad i klassen ”Refurbishments & Expansions” är att köpcentrumet ska ha genomfört en lyckad expansion och stor förändring av den fysiska miljön. Koncept, byggnatin, miljöarbete, marknadsföring, mål och utfall är bara några av de delar som bedöms av juryn.

– Bara att vi blev finalist i tävlingen är mycket stort och samtidigt ett kvitto på att vi gjort någonting riktigt bra. Att vi dessutom fick en ICSC Award är mycket mer än vi förväntat oss. Nu ska vi jobba ännu intensivare, och  tillsammans med butikerna förvalta och fortsätta att utveckla Sollentuna Centrum till en ännu större shoppingupplevelse för våra kunder och besökare, säger Carl Isaksson, Center Manager för Sollentuna Centrum

Tidigare i vår har den internationella juryn rest runt och besökt de nominerade köpcentrumen för att få ytterligare kunskap och kännedom om finalisterna.

 

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]