[ Annons ]

Prisutdelningen. Foto: AktivBo
Publicerat 7 februari, 2025

Lobbar för sociala medier och fler aktiviteter

“Bli mer aktiva på sociala medier” – det är ett av tipsen som Sveafastigheters förvaltningschef Ola Svensson delar med sig av efter Kundkristall-vinsten.

Sveafastigheter tog hem priset i kategorin ”Störst Lyft Serviceindex”. Ola Svensson är både stolt och glad över utmärkelsen.

– Vi har kämpat hårt för att nå hit, och det är fantastiskt att se att vårt arbete har gett resultat. Det här är en seger för alla våra medarbetare runt om i landet, som varje dag jobbar för att ge våra hyresgäster den bästa möjliga servicen, säger han.

[ Annons ]

Arbetet med att förbättra kundnöjdheten startade i februari 2024, då hela förvaltningen satte sig ner tillsammans för att diskutera hur de kunde lyfta hyresgästernas upplevelser. Resultatet blev projektet ”Helt, rent, snyggt och tryggt”, som väglett bolaget i deras arbete.

Ola Svensson lyfter fram tre åtgärder som varit avgörande för vinsten:

Det första som nämns är Sveafastigheters ökade närvaro på sociala medier, vilket har gett möjlighet att visa upp allt gott arbete de gör för hyresgästerna.

Granngemensamma aktiviteter är nästa åtgärd som lyfts, trygghetsvandringar och andra aktiviteter har bidragit till att skapa en tryggare och mer trivsam boendemiljö där Sveafastigheter också blir mer synliga för hyresgästerna.

Den tredje faktorn är kanske den mest avgörande: Tydliga mål. Genom att sätta upp klara och strukturerade mål inom projektet ”Helt, rent och snyggt” har Sveafastigheter haft en tydlig riktning i sitt arbete, från början till slut.

– Det är nog de tre faktorer som gjorde att vi faktiskt vann, säger Ola Svensson.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]