Sophie Abrahamsson, Chief Business Development Officer, Bambuser kommer delta i samtalsserien New Real Estate.
Vad kommer du att prata om?
– Om den disruptiva trenden Live Video Shopping som har tagit den asiatiska retailindustrin med storm och om hur Bambusers teknologi möjliggör nästa generations shoppingupplevelse här i väst. Live Video Shopping har blivit ett sätt att skapa en brygga mellan fysisk yta och digitalt beteende.
Vad tror du blir den största aha-upplevelsen?
– Insikten kring hur snabbt kundbeteendet förändras och vilka krav det ställer på handeln både i sin digitala och fysiska form.
Hur påverkar detta fastighetsbranschens roll i handelns utveckling?
– Företagarna börjar inse att en butik kommer att bli mycket mer än en fysisk plats för produktförsäljning. Butiksytan behöver omvandlas till en digital mötesplats där man interagerar med kunderna, tar emot beställningar online och livesänder med befintlig personal. Här finns enorm potential för de som äger och opererar ytan.
Bakom New Real Estate står Fastighetsägarna och Den Digitala Draken. Första avsnittet kommer den 28 september.