[ Annons ]

Sofia Rundström, centrumchef för Westfield Mall of Scandinavia tror att fysisk handel kombinerat med upplevelser kommer att ha en given plats i handelslandskapet. Foto: Erik Cronberberg
Publicerat 29 oktober, 2020

Skippar bus och spöken

Som upplevelsedestination satsar Westfield Mall of Scandinavia på säsongsanpassad stämning

Hallå där Sofia Rundström, centrumchef. Hur firar ni Halloween i år?

– Många butiker, restauranger och andra verksamheter uppmärksammar såklart med pumpor, attraktiva erbjudanden och bra priser på godis. Men vi lägger inget stort fokus på utsmyckning av centrumet med pumpor eller annat som traditionellt förknippas med Halloween.

[ Annons ]

Varför inte?

– Vi vill såklart alltid överraska våra besökare, även så till Halloween. Vi jobbar istället med det som en del i vår vardag genom att skapa en säsongsanpassad stämning med hjälp av musik, belysning på fasaden och inredning. För oss passar det bättre att fira med att presentera nya spännande tillskott i vår butiksmix.

Tror du att vi kommer att se förändrade sätt att fira helgdagar på i gallerior i framtiden?

– Det tror jag absolut, och det är så spännande! Jag tror att lokal förankring, upplevelser, service och personifierade produktrekommendationer kommer vara avgörande för hur våra gallerior ser ut i framtiden. Och där ligger vi i framkant.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]