[ Annons ]

Scandic placerar sig på första plats i den årliga BDRC-undersökningen där nästan 2 500 gäster värderar hotellvarumärken och ranka vilka kedjor de föredrar.
Publicerat 25 mars, 2014

Scandic rankad etta i varumärkesundersökning

Scandic placerar sig på första plats i den årliga BDRC-undersökningen där nästan 2 500 gäster värderar hotellvarumärken och ranka vilka kedjor de föredrar.

Scandic har utsetts till det högst rankade hotellvarumärket i Norden i den årliga kundundersökningen ’Hotel Guest Survey’ utförd av det brittiska analysföretaget BDRC Continental.

[ Annons ]

I undersökningen fick över 2 450 nordiska hotellgäster, varav cirka hälften utgörs av affärsresenärer, svara på frågor bland annat gällande hur väl de känner till olika hotellvarumärken och huruvida de kommer rekommendera hotellet vidare till andra.

– Det är en stor framgång för oss och det känns roligt att få en bekräftelse på att vårt hårda arbete att ge våra gäster en fantastisk vistelse belönas. Vi har satsat på allt från en omfattande renovering av hotellen till expressmöten och mobila utcheckningar, något som bevisligen uppskattas av våra gäster. Utmärkelsen visar att allt det jobb som alla medarbetare gör varje dag är rätt och viktigt, säger Frank Fiskers, koncernchef på Scandic.

Det händer mycket inom den nordiska hotellkedjan just nu. Mellan 2012-2014 renoverar Scandic drygt 40 av sina svenska hotell. Mer än 1,5 miljarder kronor har hittills lagts på renoveringen. I mars godkändes även Scandis uppköp av Rica Hotels av både norska och svenska konkurrensverk, vilket etablerar hotellkedjan som Nordens största. I höst inleder Scandic även ett exklusivt samarbete med Jamies Italian.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]