[ Annons ]

Med sin digitala utcheckningstjänst tog hotellkedjan Scandic hem titeln ”Årets digitala prestation” på Grand Travel Awards i Stockholm.
Publicerat 14 februari, 2014

Scandic gjorde årets digitala prestation

Med sin digitala utcheckningstjänst tog hotellkedjan Scandic hem titeln ”Årets digitala prestation” på Grand Travel Awards i Stockholm.

Utcheckning via sms och möjlighet att betala minibaren på samma gång istället för att stå i kö till receptionen när det är dags att lämna hotellet. På torsdagen belönades Scandics digitala utcheckningstjänst med utmärkelsen Årets digitala prestation under en gala arrangerad av tidningen Travel Awards på Grand Hôtel i Stockholm. Drygt 600 hotellgäster har varit med och betygsatt olika företag inom rese- och turistnäringen.

[ Annons ]

– Vi är otroligt glada över att få ta emot ännu ett pris för vår utcheckningstjänst. Vi tror att detta kommer att bli nästa stora utvecklingsfas i hotellbranschen, där vi har tagit första steget för den nya generationens tjänster, säger Johan Michelson marknads- och varumärkeschef på Scandic.

Scandics olika satsningar på självservice började med syftet att effektivisera verksamheten till att öka gästupplevelsen och servicenivån. Den digitala utcheckningstjänsten är idag implementerad på kedjans samtliga 150 hotell.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]