[ Annons ]

En gång i veckan löptränar medarbetare från Aspelin Ramm med sina hyresgäster. Inte bara trevligt – en del nya affärer har också uppstått ute i spåret.
Publicerat 22 november, 2016

Så fick de landets nöjdaste kunder

En rejäl omgång löpning någon gång då och då kan också vara fastighetsförvaltning. Aspelin Ramms prioritering av fysiska kundmöten har gett utdelning. Bolaget har nämligen landets nöjdaste kontorshyresgäster.

Med ett nöjd-kund-index (NKI) på 81,9 toppar Mölndalsbaserade Aspelin Ramm listan över svenska fastighetsbolag med nöjdast kontorshyresgäster 2016.

[ Annons ]

Mätningen, som utförs av CFI Group sedan 20 år tillbaka, visar att de områden som starkast driver kundnöjdheten är hur fastighetsägaren lever upp till den image bolaget har, den service som ges till hyresgästerna, uppfattningen om den lokal och fastighet man sitter i som hyresgäst samt hur felanmälningar behandlas. Kristian Höglind, marknads- och försäljningschef på Aspelin Ramm delar med sig av fem faktorer bakom bolagets framgångar.

Fem faktorer bakom Aspelin Ramms framgångar

1. Dialog genom aktiviteter i avspända sammanhang så som en traditionsenlig utomhuslunch efter sommaren. Bolaget tränar löpning tillsammans med hyresgästerna varje vecka. Umgänget bygger acceptans mellan hyresgästerna och har lett till en del affärer.

2. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. När en ny hyresgäst undertecknat ett avtal möter man på inflyttningsdagen alltid en liten grupp från bolaget som presenterar sig och ser till att man kommer i ordning.

3. Ingen tredje part i förvaltningen. Såväl felanmälan som åtgärd sköts av Aspelin Ramm. Båda parter slipper vänta på veckovisa felanmälningsrapporter. Samtalet ansikte mot ansikte dämpar också uppbrusade känslor.

4. Spridning bland hyresgästerna. Varje fastighet ses som en blandstad med olika typer av verksamheter i en och samma fastighet. Hyresgäster med aktiviteter utanför vanlig kontorstid bidrar till trygghet och rörelse i hela området.

5. Att kunna tillgodose kundens behov i lokalerna är vad som efterfrågas mest. Därför väljer Aspelin Ramm att erbjuda tjänster bortom sina skyldigheter. Servicen bygger förtroende och ger resultat. Många av bolagets lokalförfrågningar kommer ur rekommendationer från nuvarande kunder.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]