Riksbyggens hållbarhetschef och flitiga föreläsare Charlotta Szczepanowski har utsetts till "Influencer of the year" av Management events.
Charlotta Szczepanowski är en av Riksbyggens mest frekventa föreläsare. På tisdagen utsågs hon efter en omröstning bland ett antal nominerade kandidater till Influencer of the year av Management events för sitt inflytande i hållbarhetsfrågor.
– Det känns fantastiskt roligt att bli utsedd till ”Influencer of the year”. På Riksbyggen har vi ett långsiktigt arbete för att vara med och skapa ett mer hållbart samhälle, både när det gäller att inspirera till ett ökat hållbarhetsarbete i vardagen för våra bostadsrättföreningar och i nyproduktionen av bostäder, säger Charlotta Szczepanowski.
Ett av hennes engagemang inom arbetslivet är Riksbyggens podcast Hållbart där hon träffar intressanta människor på Riksbyggen som brinner för att driva utvecklingen mot det hållbara samhället.
Bland Charlotta Szczepanowskis tidigare utmärkelser finns också titeln ”Bästa hållbarhetschef” som utnämndes av Tidningen Miljöaktuellt, Ledarna, Handelshögskolan och Det naturliga steget – ett rådgivningsföretag inom hållbarhetsfrågor.
Fakta: Influencer of the year
Varje år ger management events ut ett pris för ”Influencer of the year” vid StrategiTorget Bygg & Fastighet. Det är ett pris där de nominerade på något sätt har influerat branschen. Det kan vara allt från ett starkt ledarskap, till ett stort förändringsarbete, jämställdhet eller hållbarhet. På plats på forumet presenteras sedan de nominerade och deltagarna, som består av beslutsfattare inom branschen, får rösta fram årets vinnare.