Riksbyggen prisade för satsningar på webben

I onsdags kväll fick Riksbyggen ta emot utmärkelser i två kategorier på Web Service Award-galan. Bolaget förklarar den digitala succén med ett stort fokus på vad kunderna anser om sajten.

Annons:

Annons:

Annons:


Riksbyggen tog emot pris för ”Bästa förbättrare” i två kategorier – Mobil Upplevelse och Information och service.

– Jag är stolt över utmärkelsen, men inte nöjd. I ett företag av Riksbyggens storlek är det viktigt att webbplatsen är enkel att använda, för både nya och befintliga kunder. Utmärkelsen är ett kvitto på att vi är på rätt väg men det finns fortfarande saker kvar att förbättra, säger Suzanne Winting Husén, ansvarig digitala kanaler på Riksbyggen i ett pressmeddelande.

Priserna delades ut av Web Service Award på Nalen i Stockholm. Web Service Award har sedan år 2000 undersökt vilka hemsidor svenskarna är allra nöjdast med. Besökarnas omdömen används för att utse Sveriges bästa webbplatser.  Under loppet av ett år har Riksbyggen ökat sitt WSA-index från 37 till 60.

– Vi har lyssnat på kunderna och började med att åtgärda det som kunderna ansåg måste åtgärdas först. Först och främst handlade det om att göra webbplatsen mer lättnavigerad, säger Suzanne Winting Husén.

Tävlingen utgår ifrån Sveriges största webbplatsundersökning med svar från över 147 000 respondenter.

– Målsättningen för Riksbyggens kommunikation är att vi ska uppfattas som enkla, trygga och personliga. För att lyckas med det är lättanvänd och attraktiv webbplats oerhört viktig och därför är det extra roligt att vi nu får utmärkelsen som ”Årets förbättrare”, säger Britta von Schoultz, chef kommunikation och marknad på Riksbyggen.