Henrik Strinning, vice vd, och Johannes Cullberg vd Paradiset.
Publicerat 3 maj, 2016

Paradiset på tillfälligt besök i city

Under tiden som detaljplanprocessen för Hästen 21, mer känt som Passagenhuset, väcker Pembroke Real Estate nytt liv i platsen med en ny pop up-scen för mat och shopping.

Att jobba med Pop up-lösningar för att hålla liv i fastigheter under en omvandlingsprocess har blivit allt vanligare. Idag är det premiär för ännu ett exempel.

[ Annons ]

Först ut på den ”experimentella pop up-scenen Beta” är den ekologiska livsmedelsbutiken Paradiset.

– Under tiden som planerna för nya Hästen 21 tar form fyller vi huset med liv och rörelse, genom att samarbeta med kockar, återförsäljare och konstnärer som får ställa ut på en omväxlande pop up-scen. ”Beta” blir en slags betaversion av det vi vill skapa i nya Hästen 21, säger John Davison, Director of Asset Management Nordics för Pembroke Real Estate.

Pembrokes planer för Hästen 21, mer känd som Passagenhuset, som ligger bakom NK i centrala Stockholm är storstilade. Den nuvarande byggnaden ska jämnas med marken och ersättas med en helt ny landmärkesbyggnad – en ökning med 50 procent jämfört med dagens volym.

Storstilad är också den pop-up som nu slår upp portarna.

– Det är knappast någon som gjort en pop up i form av en fullskalebutik tidigare. Men vi kommer bara finnas här i tills det börjar byggas och ser detta som ett sätt att kunna etablera en mer permanent närvaro någonstans i kvarteren, säger Paradisets grundare och vd Johannes Cullberg.

 

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]