"Det är fullkomligt oacceptabelt och går emot allt vi står för", så svarar Bengt Rådman, vd på Östersundshem på dagens kritik i TV4. Hyresgäster har framfört klagomål om kränkningar från bolagets bovärdar.
Publicerat 28 februari, 2013

Östersund: Hyresgäster känner sig kränkta av bovärdar

"Det är fullkomligt oacceptabelt och går emot allt vi står för", så svarar Bengt Rådman, vd på Östersundshem på dagens kritik i TV4. Hyresgäster har framfört klagomål om kränkningar från bolagets bovärdar.

Det omtalade parasitmålet i Östersund har tagit ytterligare vändningar. I TV4 Östersund idag framgår det att ett antal hyresgäster känt sig kränkta av bovärdarnas behandling. Enligt Hyresgästföreningen ska några av Östersundshems bovärdar ha påstått att de aktuella hyresgästernas underhåll försämras som en direkt följd av att de begär ersättning för parasitutbrottet. Något som bolagets vd Bengt Rådman beklagar djupt.

[ Annons ]

– Om de har upplevt det som ett hot är det väldigt allvarligt och jag uppmanar alla som känner så att höra av sig till mig. Vi ska gå till botten med det som har hänt och säkerställa att det aldrig händer igen och då är det bra om vi får fram mer fakta. Det här är ett beteende som går stick i stäv med det som vi står för, säger Bengt Rådman.

Nu kommer Östersundshem att samla samtliga bovärdar och gå igenom värdegrunder och det bemötande som de vill ge hyresgästerna.
– Vi är väldigt noggranna i utbildningen av bovärdarna, men det finns uppenbarligen skäl att åter igen trycka på hur vi ska bete oss mot det viktigaste vi har: hyresgästerna.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]