Nytt samarbete ska stötta handeln i Göteborg

Coronakrisen leder till en rad nya typer av samarbeten. Det senaste i raden är att Innerstaden Göteborg och CDON lanserar en lösning som ska stötta butiksförsäljningen för stadens handlare.

Annons:

Annons:


Närmare 500 företag, varav 150 är mindre butiker, är anslutna till den samverkansplattform som Innerstaden Göteborg tillhandahåller. Från och med idag erbjuds dessa att under maj och juni kostnadsfritt sälja sina produkter via CDON:s hemsida.

– Flera butiksägare i Göteborgs innerstad märker av att kunder i större utsträckning håller sig hemma och konsumerar via digitala lösningar. Många lokala handlare har utöver den fysiska butiken även utvecklat en digital närvaro. Och nu när kundflödet snabbt förändras på grund av virusutbrottet behövs fler lösningar. Vi är nu glada över att vi hittat ytterligare en försäljningskanal för våra medlemmar via CDON, säger Lena Dalerup från Innerstaden Göteborg.

CDON inledde ett liknande samarbete med Malmö City I Samverkan under april. Ett av de företag som nappade på idén var Organic Beauty.

– Det har varit extremt tufft för oss som har mindre butiker i city. Jag säljer ekologiska hudvårdsprodukter och wellnessprodukter och brukar ha en bra tillströmning av kunder men när viruset slog till har det tagit helt stopp. Jag är tacksam för stödet jag har fått och att jag nu kan sälja via CDON online kommer vara avgörande för att vi ska finnas kvar när detta är över, säger Magnhild Åsmundhavn från Organic Beauty.

Annons: