Byggbranschen har genomgått en tuff period, med många aktörer som tvingats till nedskärningar och minskade marknadsföringsbudgetar. Samtidigt är marknadsföring viktig för att säkerställa projektens framgång.
Bovision ska nu börja kombinera sin roll som bostadsportal med att erbjuda marknadsföringstjänster, vilket ger bostadsutvecklare tillgång till både en plattform full av potentiella köpare och expertis för att driva deras projekt framåt.
– För oss handlar det om att nå uppsatta mål med rätt budget. Det handlar om att anpassa marknadsföringskampanjerna till respektive kanal för att driva trafik och öka försäljningen, kommenterar Helena Bergström, Nyproduktionsansvarig på Bovision.
Genom att integrera insikter och data med specialistkunskaper inom marknadsföring, bidrar det till att skapa synlighet och intresse för nyproduktionsprojekt.
– Under kommande månader kommer vi bygga upp en aktuell och omfattande databas som hjälper varje projekt att kunna nå ut till rätt kunder, säger Helena Bergström.