[ Annons ]

Billy McCormac lämnar sitt uppdrag som vd för Fastighetsägarna Stockholm, för att ansluta till kommunikationsbyrån Prime och utveckla byråns Urban Affairs-erbjudande. Foto: Fastighetsägarna Sverige
Publicerat 23 februari, 2018

”Numer sträcker sig fastighetsägandet långt utanför husets fasader”

Han har arbetat med opinionsbildning i 20 år. Nu väljer Billy McCormac, att efter fem år som VD för Fastighetsägarna Stockholm, åter ansluta till kommunikationsbyrån Prime, där han blir ansvarig för byråns Urban Affairs.

För snart fem år sedan tog Billy McCormac över som vd för Fastighetsägarna Stockholm, då han anslöt från just Prime. McCormac, som har 20 års erfarenhet av opinionsbildning, har även arbetat som kommunikationschef för den Stockholmsbaserade tankesmedjan Timbro. Den 2 maj tar han steget tillbaka till Prime, där han blir ansvarig för byråns Urban Affairs-erbjudande.

[ Annons ]

Vad tar du med dig från tiden hos Fastighetsägarna?

Flera saker. Först och främst tar jag med mig en djup förståelse om hur fastighetsbranschen och hur framförallt Stockholmsmarknaden fungerar. Till det tillkommer fördjupade relationer med kommuner och fastighetsbolag.

Numer sträcker sig fastighetsägandet långt utanför husets fasader. Det innefattar bland annat sambanden mellan infrastruktur, logistik, stadsplanering, hållbarhet och digitalisering. Det är frågor man inte pratade om lika mycket för några år sedan. Men allt hänger ihop och nu jobbar alla med dessa frågor. Jag tar med mig vetskapen om den komplexiteten och har många idéer om vad vi kan erbjuda våra kunder.

Du har tidIgare arbetat på Prime. Vad lockade dig tillbaka?

Framförallt är det möjligheten att vara med i utvecklandet av Primes Urban Affairs och att bygga upp kunderbjudandet som jag ser fram emot.

Kan du säga något konkret om vad du kommer att göra?

Först gäller det att rekrytera rätt personer. Vi behöver personer som kan fastighetsbranschen. Allt från människor med förståelse för bostadspolitik och infrastruktur, till dem med spets inom retail- och kontorsfastigheter och förvaltning. Det ska inte handla om endast PR. Den kommunikation vi vill erbjuda ska bidra till affärsutveckling. Vi vill hjälpa kunderna utveckla sina affärer, vilket är det kommunikationen måste bottna i.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]