I galleria Arkaden i Göteborg har det danska företaget Bolia.com öppnat ett möbelvaruhus som är en blandning mellan ett digitalt show room och en affär. Där digitala medier är en integrerad del av det nya butikskonceptet ”City meets Nature”.
Publicerat 26 mars, 2013

Nu öppnar danska Bolia digitalt show room i Arkaden

I galleria Arkaden i Göteborg har det danska företaget Bolia.com öppnat ett möbelvaruhus som är en blandning mellan ett digitalt show room och en affär. Där digitala medier är en integrerad del av det nya butikskonceptet ”City meets Nature”.

Butiken i Arkaden ligger i en nyskapad lokal på andra våningen vid entrén mot Östra Hamngatan/Drottninggatan. Butiken är inredd med utgångspunkt i ett helt nytt koncept – ”City meets Nature” – som bygger på kontrasterna mellan natur och stad samt mellan det organiska och det digitala. De 400 kvadratmetrarna kommer att till stor del fungerar  som ett show room.

[ Annons ]

– I Bolia.coms affärsidé ligger att möblerna tillverkas på beställning. Beställningen görs av kunderna antingen direkt i butiken eller på bolia.com. Vad man ville ha var därför en smart och kommersiell yta i ett bra läge vilket är vad vi har skapat i Arkaden, säger Kristina Pettersson Post, regionchef på Vasakronan.

Arkaden är en central del av Göteborgs modearena. Gallerian består av 25 butiker på två plan där fokus ligger på mode, design och inredning.

– Vi är glada att Bolia.com väljer just Arkaden för sin butik. Segmentet heminredning är någonting både vi och Arkadens kunder har saknat. Butiken är ett bra och spännande komplement till det övriga utbudet i gallerian, säger Kristina Pettersson Post.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]