[ Annons ]

Nu kan hyresgäster tycka till om förändringar och åtgärder direkt i mobiltelefonen. Bostadsbolaget Graflunds har tagit fram en ny app som ska underlätta i kontakten med hyresgästerna.
Publicerat 8 augusti, 2013

Nu kan hyresgästerna skicka in klagomål med mobilen

Nu kan hyresgäster tycka till om förändringar och åtgärder direkt i mobiltelefonen. Bostadsbolaget Graflunds har tagit fram en ny app som ska underlätta i kontakten med hyresgästerna.

[ Annons ]

Graflunds hyresgäster kan nu skicka in bilder och synpunkter på förändringar på stående fot med hjälp av en ny app till smartphones.
– Boendemiljön engagerar och med den nya appen blir vi ännu mer lyhörda för våra hyresgästers tankar och synpunkter, säger Anitha Wretling, informations- och kommunikationschef på Graflunds.

På Graflunds har de märkt att allt fler använder mobilen för att komma i kontakt med företaget. Nära en fjärdedel av alla som besöker företagets hemsida gör det via en smartphone. Utvecklingen bidrar till att Graflunds nu testar nya verktyg som kan underlätta för hyresgäster att ta kontakt via mobilen.
– Med den nya appen kan hyresgäster ge oss omedelbar feedback när de rör sig ute i boendemiljöerna, säger Anitha Wretling.

Lösningen har utvecklats av företaget Frontreport och kommer i ett första skede att testas av Graflunds hyresgäster i Strängnäs under hösten. Faller testet väl ut kan lösningen även introduceras på andra orter.
– Vi strävar efter att ligga i framkant när det gäller kommunikation och öppenhet med våra boende och därför känns det oerhört kul att vi nu kan ge våra hyresgäster möjlighet att göra sin röst hörd via mobilen, säger Anitha Wretling.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]