Choklad, pasta, kaffe och en massa andra smaskigt erbjuds nu Uppsalaborna när Uppsalas egen food court invigs. Det nya matmeckat är 3 000 kvadratmeter stort och har en spännande butiks- och restaurangmix.
Restaurang- och butiksutbudet består av Espresso House, Chocolat, Restaurang Kadbanoo, Forno Romano, Hemköp, Fridhems Blommor och MoeJoe’s. Inspiratörer från olika matkulturer med en gemensam vision – att vidga Uppsalabornas vyer i aromernas färgstarka rike.
– Att förvandla fastigheten, med den äldsta huskroppen från 1870, från shoppinggalleria till food court har varit en intensiv och händelserik resa. Butiks- och restaurangmixen känns bra och fler aktörer står på tröskeln, säger Marcus Levin, fastighetschef, Vasakronan.
Utöver ny arkitektur innebär renoveringen på Bangårdsgatan/Dragarbrunnsgatan uppgraderad teknik vilket innebär en minskning av energiförbrukningen, samt ytterligare utökad service i form av offentliga toaletter, nya hissar och informationstavlor inklusive Resecentrums alla tågavgångar.