[ Annons ]

För andra gången utsågs Norrporten till det fastighetsbolag som har Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster. Bolaget fick högst poäng av sina kunder i den årliga Fastighetsbarometern som utförs av CFI Group i samarbete med Fastighetsägarna Sverige. Nöjdast köpcentrumshyresgästerna finns i Helsingborg.
Publicerat 17 oktober, 2013

Norrporten har landets nöjdaste kontorshyresgäster

För andra gången utsågs Norrporten till det fastighetsbolag som har Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster. Bolaget fick högst poäng av sina kunder i den årliga Fastighetsbarometern som utförs av CFI Group i samarbete med Fastighetsägarna Sverige. Nöjdast köpcentrumshyresgästerna finns i Helsingborg.

Sundsvallsbaserade Norrporten har Sveriges nöjdaste kontorshyresgäster. Det visar Fastighetsbarometern, Sveriges största kundnöjdhetsundersökning, som genomförts sedan 17 år av CFI Group i samarbete med Fastighetsägarna Sverige.

[ Annons ]

Norrporten var det medverkande bolag som fick höst pott även år 2011. I år landade NKI, nöjd kundindex, på 80 poäng. Snittpoängen bland de 16 deltagande bolagen låg i år på 73.

– Efter ett utmanande år med tidvis negativ publicitet och nyorientering av bolaget känns det förstås mycket glädjande att våra kunder är nöjda med oss. Förstaplaceringen ser jag som ett resultat av att alla i Norrporten anstränger sig för att fånga upp och möta hyresgästernas behov. Återkopplingen från hyresgästerna ger oss bra kunskap om våra styrkor och svagheter. Det inspirerar oss framåt, säger Jörgen Lundgren, vd på Norrporten.

Av årets Fastighetsbarometer framgår att de faktorer som är enskilt viktigast för kundnöjdhet hos en kontorshyresgäst är image, service, felanmälan och anpassning.

– Över de senaste tio åren har vi sett en positiv utveckling av Fastighetsbarometerns NKI-index och branschen har blivit allt bättre på kundvård. Årets resultat tangerar det högsta index vi hittills uppmätt för kontorshyresgäster. Detta beror till stor del på att majoriteten av bolagen fortsätter att ha en hög servicenivå och blir bättre på att uppfylla kundens förväntningar vid anpassning av lokalerna. Detta är starka drivkrafter till ett förbättrat NKI och är ett framgångsrecept för nöjda och lojala kunder, säger Johan Welén, projektansvarig för Fastighetsbarometern NKI på CFI Group.

Även årets nöjdaste köpcentrumshyresgäster utsågs i undersökningen. Högst poäng fick Diligentias köpcentrum Väla Centrum i Helsingborg.

– Vår långsiktighet i både ägande och utveckling i kombination med egen förvaltning ger resultat i form av nära kundsamarbete. I Väla Centrum har vi en homogen mix av internationella kedjor och lokala trendbutiker blandat med restauranger och caféer som ger nöjda kunder och tillfredsställer även den mest shoppingsugne. Hela gänget på centrumledningen – med centrumchefen Niklas Blonér i spetsen – bidrar till resultatet och alla brinner passionerat för sin uppgift, säger Bo Jansson, Diligentias Fastighetschef för Köpcentrum och Bostäder.

 

 

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]