Fredrik Sköld, NCC. Foto: NCC
Publicerat 5 november, 2019

NCC tillsätter ny kommunikationschef

Fredrik Sköld är ny kommunikationschef på NCC i Sverige. Han kommer närmast från rollen som ansvarig för varumärke, digitalt, projekt och redaktionellt inom NCC Group.

Fredrik Sköld har sex år bakom sig på NCC, i flera olika roller. Hans nya roll är alltså som chef för NCC:s kommunikationsverksamhet i Sverige. Tjänsten innefattar både intern och extern kommunikation för NCC:s samtliga affärsområden i Sverige, som exempelvis byggverksamhet, fastighetsutveckling, infrastruktur- och anläggningsverksamhet samt asfalt- och stenverksamhet.

[ Annons ]

– Jag är mycket nöjd med att Fredrik tar sig an rollen som kommunikationschef. Han är en uppskattad ledare och har gedigen NCC-erfarenhet som gör att vi kan ta nästa steg i vårt kommunikationsarbete i Sverige. Fredrik Sköld har en lång erfarenhet inom kommunikation och olika branscher. Han har bland annat arbetat som varumärkeschef i två börsbolag och chef för NCC:s koncernfunktion för kommunikation, säger Maria Grimberg, kommunikationschef, NCC Group.

Fredrik Sköld tillträder sin nya tjänst omgående och ser fram emot att komma ännu närmare NCC:s kärnverksamhet.

– NCC:s tydliga roll som en aktiv samhällsaktör är starkt bidragande faktor till varför detta jobb är så intressant och roligt, säger han i en kommentar.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]