Popupkonceptet FOMO flyttar in i Mölndals galleria. Butiken beskrivs som ett mikrovaruhus med fokus på varumärken som är svåra att hitta i Sverige.
FOMO, efter förkortningen av engelska ”fear of missing out” (på svenska: rädsla för att gå miste om något) är en popupbutik som ska hålla öppet i Mölndals galleria under 12 månader. Planen är att sälja svåråtkomliga varumärken, och samtidigt erbjuda en ny upplevelse för besökarna varje gång det besöker butiken.
– FOMO vill berika shoppingupplevelsen på ett sätt som känns innovativt. Det blir ett spännande komplement till vårt utbud. Det urbana läget och den moderna designen gör Mölndal Galleria till en lämplig miljö för varumärken som vill öka varumärkeskännedom och skapa märkeslojalitet, säger Magnus Bergman, projektutvecklingschef på Citycon.
På butiksytan får företag tillgång till både handelsyta, showroom och betalningstjänster, och kan på så sätt enkelt testa och lansera en ny produkt.
– FOMO-konceptet kan beskrivas som ett coworking-koncept, liknande amerikanska We work, fast för detaljhandeln. FOMO undanröjer hindren för internationella varumärken att ta sig in på en ny marknad, säger Ilona Taillade, vd på Brandspots och konceptets grundare.