Publicerat 22 oktober, 2019

Lågpristrend bakom expansion i Kungsbacka

Lågprissegmentet går bra. Ett exempel är nya Hede Fashion Outlet som invigs på torsdag. Här har man velat kombinera låga priser med en premiumkänsla.

Trenden är tydlig. Lågprissegmentet i köpcentrum och stadskärnor växer starkt. Siffror från HUI Research visar att sju utvalda lågprisaktörer (Willys, Dollarstore, Rusta, m.fl) omsatte 100 miljarder kronor 2017.

[ Annons ]

Ett annat exempel på trenden är Hede Fashion Outlet som nu utökats med 14 nya butiker, totalt nu 70 butiker. Här ska man hitta ett brett urval kläder, inredning och accessoarer med upp till 70 procent lägre priser än de normala butikspriserna. Invigningen sket på torsdag.

Samtidigt har man tagit till sig trenden där allt större vikt läggs på besökarupplevelsen.

– Synen på outlets har ändrats de senaste åren. Allt fler varumärken har en outlet-strategi med välutvecklade koncept i linje med ordinarie butiker. De flesta satsar på kvalitet och erbjuder en helhetsupplevelse med fin inredning, dofter och trevlig personal, säger Per Wallentin, Nordic Business Manager Via Outlets.

I och med nyinvigningen utökas verksamheten med flera matkoncept, ett förbättrat turistinformationscenter och lekplats. Allt på en yta av sammanlagt 19 000 kvadratmeter.

– Vårt mål har varit att ytterligare förbättra centrets estetik för att attrahera en modern och medveten kundmålgrupp. Vi kommer dessutom fortsätta att förbättra interiören och känslan med ombyggnad av butiker och matserveringar i samarbete med befintliga och nya varumärken, säger Per Wallentin, Nordic Business Manager Via Outlets.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]