[ Annons ]

I september deltar åtta av Atrium Ljungbergs köpcentrum i en kampanj där kunderna kan lämna in begagnade kläder i utbyte mot rabatt på ny vara, skriver modebranschtidningen Habit.
Publicerat 15 augusti, 2014

Köpcentrum i kampanj för Erikshjälpen

I september deltar åtta av Atrium Ljungbergs köpcentrum i en kampanj där kunderna kan lämna in begagnade kläder i utbyte mot rabatt på ny vara, skriver modebranschtidningen Habit.

Från 19 till 28 september kan kunder vid utvalda köpcentrum, som ägs av Atrium Ljungberg, lämna in begagnade kläder vid särskilda återvinningsstationer.  I utbyte får kunden rabatt på 20 procent på en vara i medverkande butiker.

[ Annons ]

De insamlade plaggen kommer att säljas i Erikshjälpens secondhandbutiker, sändas till olika hjälpområden eller exporteras för bland annat textilfiberåtervinning.
– Vi vill genomföra en gemensam kampanj som är relevant och som har ett verkligt värde. Både vad gäller våra handelsplatser och kunder, men inte minst de biståndsinsatser som de insamlade kläderna resulterar i. Antalet besökare på de åtta handelsplatserna var närmare 50 miljoner under 2013 och genom att samordna kampanjen för flera köpcentrum tror vi på stor genomslagskraft, säger Kalle Lindgren, marknadsansvarig på Gränby Centrum i Uppsala till modebranschtidningen Habit.

I kampanjen deltar Sickla köpkvarter, Port 73 och Orminge centrum i Stockholm, Gränby centrum och Forumgallerian i Uppsala, Kvarteret Igor i Västerås, Mobilia i Malmö och Mittpunkten i Östersund.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]