Det går bra för Väla Centrum i Helsingborg. I år har blev de Årets köpcentrum och nu får de högsta betyg av sina butikshyresgäster i ny mätning. Det visar CFI Groups årliga NKI-mätning inom köpcentrumbranschen.
Publicerat 6 november, 2012

Köpcentrum: De har nöjdast butikshyresgäster

Det går bra för Väla Centrum i Helsingborg. I år har blev de Årets köpcentrum och nu får de högsta betyg av sina butikshyresgäster i ny mätning. Det visar CFI Groups årliga NKI-mätning inom köpcentrumbranschen.

Väla Centrum ägs av Diligentia och ligger i Helsingborg. I oktober utsåg  Nordic Council of Shopping Centers (NCSC) centrumet till Årets Köpcentrum 2012. Nu får de högsta betyg i CFI Groups Nöjd-kund-index.

– Det allra viktigaste för att lyckas få så nöjda hyresgäster är att ha en centrumledning som är närvarande, tillgänglig och där alla brinner för sitt arbete. Här på Väla strävar vi efter att ha en god, tät relation med våra butiker och även deras kunder. Vi lyssnar till butikspersonalens önskemål och försöker agera innan några problem uppstår. Att vi nu, för 5:e året i rad, blir utsedda av våra hyresgäster till bästa centrum i Centrumbarometern ser vi som en bekräftelse på att vårt arbetssätt är rätt, och vi är mycket stolta över utmärkelsen, säger Niklas Blonér, Centrumchef på Väla Centrum.

Det är femte året i rad som Väla centrum hamnar högst. Mätningen baseras på intervjuer med 952 butikshyresgäster i 34 köpcentrum runt om i Sverige.

Läs om när Väla Centrum fick utmärkelsen Årets Köpcentrum här.

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]