50 nya kaféer och restauranger planerar den globala kedjan i Sverige inom de närmaste fem åren. Första kaféet slår upp dörrarna i Stockholm.
Dunkin´ Donuts kommer storsatsa för att inom fem år ha etablerat upp till 50 kaféer runtom i landet. De första kommer att öppnas i Stockholm i höst.
– Sverige har en lång kaffetradition och med dagens trend bland svenskar att fika och äta ute alltmer så ligger vår satsning rätt i tiden. Med så erfarna affärsmän i ledningen som Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson som samtliga har stor erfarenhet från konsumentmarknaden så är vi övertygade om att etableringarna kommer ske i den höga takt som planeras, säger Paul Twohig, VD för Dunkin´ Donuts i USA och Kanada.
Satsningen av Dunkin´ Donuts sker genom att ett franchiseavtal har tecknats med Coffee & Brands Sweden som kommer driva samtliga kaféer i egen regi. Coffee & Brands Sweden ägs av Oskar Svensson, Johan Sjöhagra och Tommy Svensson.
– Vi tror att det finns många svenskar som kommer att känna igen vårt koncept och bli glatt överraskade när det nu kommer till Sverige. Sortimentet kommer att kompletteras med svenska varianter, säger Tommy Svensson, vd.