[ Annons ]

Fastighetsbolaget Hufvudstadens kunder måste vara otroligt nöjda. Även i år fick bolaget högsta Nöjd-Kund-Index, 81 på en 100-gradig skala. Branschgenomsnittet ökade till 72 (+1).
Publicerat 26 oktober, 2012

Hufvudstaden har branschens nöjdaste kontorshyresgäster

Fastighetsbolaget Hufvudstadens kunder måste vara otroligt nöjda. Även i år fick bolaget högsta Nöjd-Kund-Index, 81 på en 100-gradig skala. Branschgenomsnittet ökade till 72 (+1).

Hufvudstaden har hamnat högst på pallen fyra gånger de senaste fem åren i mätningen som görs av konsultföretaget CFI för Fastighetsägarna Sverige.

[ Annons ]

– Vi är glada för att vi gång på gång får ett kvitto på att vi gör rätt saker, sade Tomi Tågtström, servicechef på Hufvudstaden när han tog emot priset idag.

Tvåa i nöjd-barometern blev förra årets etta Norrporten och trea SKL fastigheter och service.

Bolaget med största NKI-förbättring i år är Newsec och Alecta. Det är Newsec som förvaltar fastigheterna. De höjde sina tal med hela fem enheter.
– Jag har faktiskt ingen aning om hur det gick till. Vi har inte gjort något annorlunda i år. Men det är väl en sorts ketchupeffekt av vårt långsiktiga arbete som vi nu kan skörda frukterna av, sade Tobias Larsson, kundansvarig på Newsec.

Tobias Olsson på Newsec får priset som bästa ökare av Reinhold Lennebo, vd Fastighetsägarna Sverige.

Hans grundrecept för att öka kundnöjdhet i kommersiella lokaler är:
1)   Möta hyresgästen oftare.
2)   Förbättra informationen.
3)   Snabb återkoppling när något blir fel.

– Och så ska man gilla människor mer än excelark, menar Tobias Olsson.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]