[ Annons ]

Foto: Hornbach
Publicerat 25 september, 2017

Hornbach har nöjdast kunder enligt Evimetrix

Bygg-och trädgårdskedjan placerar sig för tionde året i rad, på första plats på Nöjd-kund-index (NKI) från kund- och varumärkesundersökningsföretaget Evimetrix.

I image- och varumärkesmätningen Evimetrix Swedish Brand Award (ESBA) som görs varje år bland svenska konsumenter över 18 år, har Hornbach än en gång hamnat på första plats för hög kundnöjdhet. I år har också det nya mätvärdet Net Promoter Score, som mäter benäghet att rekommendera, inkluderats och även här hamnar Hornbach högst upp. Net Promoter Score är ett alternativ till NKI för att mäta lojalitet och antal ambassadörer som företaget har.

[ Annons ]

Undersökningen genomfördes under augusti 2017 där 1081 personer, alla över 18 år och bosatta i Sverige, svarat på en webbenkät. Hornbach har även toppat Svenskt Kvalitetsindex (SKI) under fem år.

– Det finns endast två kedjor i undersökningen som inte har några negativa kunder – och Hornbach är en av dem. Det är väldigt glädjande att undersökningen visar att så många uppskattar det vi gör och lägger stor vikt vid. Vi jobbar ständigt för att utvecklas till det bättre och därför är det oerhört roligt att se att så många fortfarande är nöjda efter tio år, säger Andreas Larsson, marknadschef på Hornbach i deras pressmeddelande.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]