Under våren har alla Helsingborgshems hyresgäster fått tycka till i en kvalitetsundersökning om den egna lägenheten, bostadsområdet, bostadsmiljön och om service och skötsel. Resultatet visar att nästan 80 procent av hyresgästerna är nöjda, en hög siffra som har ökat sedan föregående års mätning.
Publicerat 22 augusti, 2013

Helsingborgshem får bra betyg

Under våren har alla Helsingborgshems hyresgäster fått tycka till i en kvalitetsundersökning om den egna lägenheten, bostadsområdet, bostadsmiljön och om service och skötsel. Resultatet visar att nästan 80 procent av hyresgästerna är nöjda, en hög siffra som har ökat sedan föregående års mätning.

Helsingborgshem är väldigt nöjda med resultaten i sin senaste undersökning.

[ Annons ]

– Detta är fantastiskt glädjande! Vi jobbar hårt med att ständigt förbättra oss och det finaste man kan få är ett tydligt besked om att vi är på rätt väg, kommenterar Helsingborgshems Bostadschef Jesper Månsson.

72 procent av de 12 400 hyresgästerna har deltagit i undersökningen där 88 procent svara ja på frågan om man är nöjd med att ha Helsingborgshem som hyresvärd.
–  Vi är självklart stolta över den höga siffran men allra stoltast är vi över att så många som 72 % av alla 12 400 hyresgäster har svarat på enkäten. Det visar att vi har engagerade kunder som vill påverka sin boendesituation. Nu är det upp till oss att förvalta detta engagemang och visa att vi lyssnar och kan förbättra oss ytterligare, säger Helsingborgshems VD, Jonas Hansson.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]