Patrik Åström, vd Notta Group. Foto: Notta Group.
Publicerat 15 januari, 2021

Helio och Alma bildar nytt bolag

Helio och Alma slår sina påsar ihop och bildar det nya bolaget Notta Group AB. Fokus ska ligga på flexibla kontorslösningar, i spåren av coronakrisen.

Efterfrågan på kontor på mindre än 100 kvadratmeter har ökat med över 30 procent sedan pandemin bröt ut i mars, enligt Objektvisions sökstatistik.

Den rådande pandemin har även skapat en större efterfrågan på flexibla kontorslösningar, vilket sammantaget är bakgrunden till att Helio och Alma nu bildar det nya bolaget Notta Group, med åtta enheter runt om i Stockholm.

[ Annons ]

– Helio och Alma är en spännande match. Vi jobbar med olika segment av marknaden, men förenas i övertygelsen att morgondagens kontor kommer vara något annat än idag. Coronaviruset och hemarbetet har fått många företag att tänka till om hur de ska arbeta framtiden, och efterfrågan har förändrats till att större bolag än tidigare letar alternativ till sitt traditionella kontor, säger Patrik Åström, vd för den nya koncernen.

Alma och Helio är fortsatt separata varumärken, men i och med det nya bolaget kommer man dela gemensamma funktioner. Det ska leda till att man kan satsa mer på medlemsupplevelsen. Notta Group har Den nya koncernen ska expandera och tanken är att fler enheter ska öppna under 2021 och 2022.

– Jag tror inte på att hemma-jobbandet tar över, men däremot kommer kontorets roll att förändras. Enskilt arbete kommer att ske hemma, medan kreativt och kollaborativt arbete sker på ett väldesignat, servat och människovänligt kontor, säger Patrik Åström.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]