Heimstaden breddar sitt utbud av kundambassadörer. Syftet är att nå den växande gruppen av ofrivilligt ensamma – på fler platser än tidigare.
Heimstadens förvaltar över 33 000 lägenheter och företagets kundambassadörer arbetar med att öka den mänskliga kontakten. En undersökning som Heimstaden gjort bland de boende visar att arbetat har gett resultat. Hela 55 procent svarade att de lärde känna sin granne bättre och 73 procent menar att de upplevde ett ökat välmående.
Nu växlar man alltså upp och anställer ännu fler kundambassadörer för att nå de människor som lever i ofrivillig ensamhet.
Tanken är att skapa ännu fler mikromöten med de boende genom evenemang och aktiviteter och genomföra det på fler ställen i Sverige tillsammans med bolagets förvaltningskontor.
– Vi vill att våra kunder trivs och må bra i och runtomkring våra bostäder, och ett sätt för oss att säkerställa det är att öka den mänskliga kontakten. Jag är jätteglad över att vi växlar upp ambassadörsprogrammet för det har visat sig vara väldigt uppskattat och det kommer leda till att vi når fram till fler som känner sig ensamma eller utanför” säger Maria Petersson, Sverigechef Heimstaden.