Åsa Caap, vd för Space, ser fram emot ett hus fullt av människor och spännande möten, när det öppnar den 27 november.
Publicerat 26 november, 2021

Här möts den digitala generationen

I helgen öppnar det nya digitala kulturcentret Space. Bakom initiativet står AMF Fastigheter och Pophouse Entertainment, som bland annat utrustat lokalerna i den femte Hötorgsskrapan med 400 gamingstationer och coworkingytor för bolag i den digitala underhållningsindustrin.

Öppningen närmar sig. Åsa Caap, vd för Space, hur är det med premiärnerverna?

– Bara bra. Det har varit lite kaos, men ett härligt sådant. Vi kommer att jobba intensivt in i det sista. Väldigt kul är att så många är nyfikna på vad som ska hända i huset. Den 1 september släppte vi ett par hundra biljetter till premiären. De tog slut på ett par timmar.

[ Annons ]

Vad är egentligen det nya?

– Den digitala världen har levt lite i det fördolda. Nu kan människor träffa varandra på en riktigt. Jag hoppas att det ska bära frukt i form av nya samarbeten, idéer och affärer som kanske inte hade skett annars.

Ni riktar er till den digitala generationen. Innebär det att målgruppen främst är yngre?

– Inte alls. Vi pratar om en tidsepok som omfattar många åldrar. Ta gaming, som funnits ett bra tag nu. Jag har kollegor som älskar gaming, de är lika gamla som jag (50 år). Och när det gäller e-sport finns det faktiskt veteranlag.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]