Aldrig förr har så många besökt köpcentret Frölunda Torg i Göteborg som under 2013. Det gångna året uppmättes över 12 miljoner besök, men också ett försäljningsrekord på 2,7 miljarder kronor.
Publicerat 15 januari, 2014

Frölunda Torg slog försäljningsrekord

Aldrig förr har så många besökt köpcentret Frölunda Torg i Göteborg som under 2013. Det gångna året uppmättes över 12 miljoner besök, men också ett försäljningsrekord på 2,7 miljarder kronor.

Diligentia har idag tolv attraktiva köpcentrum i Sveriges tre storstadsregioner, som alla ger upplevelser som är mer än shopping. Det största av dem är Frölunda Torg i Göteborg, som tagit både besöks- och försäljningsrekord till nya nivåer under 2013.

[ Annons ]

Under 2013 uppmättes försäljningen på Köpcentret Frölunda Torg i Göteborg till 2,7 miljarder kronor vilket innebär en ökning med drygt 4 procent jämfört med året innan och därmed försäljningsrekord.

– Min bedömning är att ökningen av besökare och försäljning har sin grund i vår strävan att hela tiden sträva efter att erbjuda våra kunder den bästa shoppingupplevelsen. Under året har vi välkomnat nya varumärken som Rizzo, Rituals och Jensen’s Bøfhus. Dessutom har Jack & Jones utökat sina lokaler och utvecklat en av sina största konceptbutiker i Sverige hos oss. Många aktiviteter är planerade för 2014 och vi kommer också att välkomna flera nya koncept till Frölunda Torg framöver, , säger David Schongin, centrumchef.

Den 23 december slogs besöksrekordet för en enstaka dag. Över 67 000 personer kom till Frölunda Torg för att köpa klappar och julmat eller strosa runt på den traditionella julmarknaden. En återkommande aktivitet under julen var julklappsinslagningen i centrats centralhall, som innebar att kunderna betalade för att få sina julklappar inslagna och att de pengarna sedan gick oavkortat till Göteborgs Stadsmission.

– 20 kronor per inslagen julklapp och därmed sammanlagt 90 000 kronor bidrog till ett varmt mål mat eller en säng för natten för någon som behöver det. Vi märker att våra kunder uppskattar att på ett enkelt sätt kunna göra skillnad och tittar nu på möjligheter till ytterligare projekt av liknande karaktär, säger David Schongin.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]