[ Annons ]

I takt med att e-handeln växer måste framtidens shoppingcenter och affärslokaler anpassas för att också hantera elektroniska affärer. Det menar Paul Nicholls på TIAA Henderson Real Estate.
Publicerat 18 september, 2014

Framtida butiker måste integrera växande e-handel

I takt med att e-handeln växer måste framtidens shoppingcenter och affärslokaler anpassas för att också hantera elektroniska affärer. Det menar Paul Nicholls på TIAA Henderson Real Estate.

Den växande e-handeln kommer att få en stor inverkan på framtidens shoppingcenter och affärslokaler. Butikernas koncept måste kunna integrera båda handelsformerna. Exempelvis att kunder kan hämta ut beställda varor och få enkel uppkoppling via butikens egna wifi-nät. Det menar Paul Nicholls, Head of European Retail Asset Management, TIAA Henderson Real Estate i samband med en presentation på Business Arena i Stockholm.

[ Annons ]

– E-handeln har sina fördelar, inte minst att kunna göra enkla jämförelser av priser och produkter. Men den konventionella detaljhandeln i egna affärslokaler har fördelarna av att kunna visa och enkelt lämna ut produkterna till konsument.  Erfarenheter från Storbritannien visar att 75 procent av e-handeln sker via företag som också har en fysisk butiksnärvaro.

– E-handelns frammarsch ställer nya krav på utformningen av framtidens affärslokaler som måste bli attraktiva showrooms för produkter som också kan beställas elektroniskt. Butikerna måste också kunna erbjuda aktiviteter som gör besöken tilltalande för kunderna, exempelvis kaféer och restauranger, säger Paul Nicholls.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]