Tamsie Thomson, chef över London Festival of Architecture, berättar om kampanjen "Elefanten i rummet" som bland annat syntes och hördes på årets Mipim-mässa.
– Vi har under en tid varit så fokuserade på de riktigt stora problemen vad gäller klyftorna mellan män och kvinnor, att vi glömt bort de mest grundläggande som inte fungerar. Vi ser det hända överallt, att kvinnor inte känner sig trygga eller välkomna, eller till och med blir utsatta för kränkningar och trakasserier. Jag känner att jag har fått nog av att stå ut med det.
Idén uppstod efter att jag skrev en uppmärksammad tweet om hur ett företag använde lättklädda kvinnor för att locka besökare på en mässa. Jag har varken sett eller fått någon ursäkt från företaget eller mässan. Det fick mig att inse att det här fortfarande är ett enormt problem.
Vad handlar det om?
Kampanjen #seetheelephant adresserar diskriminerande beteende i bygg- och fastighetsbranschen och vill få företagsledare att erkänna att diskriminerande beteende existerar och att lova positiva åtgärder.
Den internationella fastighetsmässan Mipim i Cannes hade för övrigt en uppförandekod som besökarna förband sig att följa.