I höstas öppnade ett fyrtiotal nya butiker och restauranger i köpcentret Mobilia i Malmö. Nu fylls utbudet på ytterligare – bland annat med Tacos och heminredning.
Fastighetsägaren Atrium Ljungberg har stegvis omvandlat köpcentret Mobilia i Malmö till en myllrande mötesplats. I september genomgick utbudet en riktig växtspurt med ett fyrtiotal nya etableringar av butiker och restauranger. Nu fortsätter uthyrningen.
Under februari och mars öppnar fem nya butiks- och restaurangkoncept och i augusti gör det framgångsrika modeföretaget Best of Brands inträde i Mobilia med sin första butik utanför Stockholm. Bland nykomlingarna finns present- och inredningsbutiken Dimoda, restaurangen Taco Bar samt skönhetsvårdsbutikerna Rituals och Yves Rocher.
– Vi upplever ett stort intresse för Mobilia, trots en tuff konkurrens inom detaljhandeln i Malmö. Vår ambition har varit att hitta unika koncept och det har vi lyckats med – både Best of Brands och Taco Bar tillför något nytt till Malmö. Vi är verkligen glada och stolta över de nya butikerna. De betyder mycket för helheten i Mobila, kommenterar Anders Murmark, marknadsområdeschef för Atrium Ljungberg i Mobilia.