[ Annons ]

Ivo Stopner, vd för Hufvudstaden. Foto: Hufvudstaden
Publicerat 15 oktober, 2020

De har årets nöjdaste hyresgäster

Pembroke, Hufvudstaden och Väla Centrum har årets nöjdaste hyresgäster. Det visar Fastighetsbarometerns årliga mätning i kundnöjdhet bland hyresgäster i kontor och köpcentrum.

Fastighetsbarometerns Nöjd-Kund-Index (NKI) är en årlig analys av svenska hyresgästers uppfattning om sina hyresvärdar. Mätningen genomförs bland Sveriges ledande fastighetsägare utifrån en 100-gradig skala. Årets resultat visar att nöjdaste kontorshyresgäster finns hos Pembroke (med 90 poäng) och Hufvudstaden (83). 

– Med hjälp av tidigare års undersökningar har vi finjusterat vår service och kommunikation för en ännu bättre hyresgästupplevelse. Vi strävar hela tiden efter att hitta nya sätt att underlätta våra hyresgästers vardag så att de kan fokusera på sin kärnverksamhet. Under 2020 har vårt arbete präglats av ett fokus på hållbarhet, hälsa och säkerhet. Via vår hyresgästportal i fastigheten Mästerhuset har vi delat aktuell information samt utökat med tjänster som underlättar social distansering och arbete hemifrån. Tillsammans med våra engagerade team i fastigheterna har vi ett fortsatt fokus på en så smidig och sömlös hantering som möjligt av serviceärenden vilket är grunden till vårt fina resultat, säger Åsa Blomkvist, Kommersiell förvaltare på Pembroke.

[ Annons ]

Även Ivo Stopner, vd på Hufvudstaden, är glad över utmärkelsen.

– Vi är mycket stolta över vår placering i undersökningen. Vi ser det som ett bevis på att vårt fokus, att ha kunden i centrum, är ett vinnande koncept. Vårt engagemang och vår lyhördhet är något som placerar oss i topp i år igen och det visar att vi håller en hög servicenivå gentemot våra kunder oavsett konjunkturläge, säger 

Med sina 83 poäng har Väla Centrum i Helsingborg årets nöjdaste hyresgäster i köpcentrum för trettonde året i rad.

– Vi är oerhört stolta och glada över att vinna förstapriset för 13:e året i rad! Det ger oss kraft och energi att fortsätta vårt utvecklingsarbete. Vårt mål är att ständigt utvecklas och detta bekräftar vår starka tro på värdet av att omsätta idéer till verklighet. Vi satsar verkligen på att göra, att våga prova nytt och att vara kreativa. Tillsammans med våra hyresgäster skapar vi ett levande, inspirerande centrum med kundupplevelsen i fokus, säger Niklas Blonér, centrumchef på Väla Centrum.

Hyresgästernas upplevelse av kontakten med hyresvärden har stått i centrum för kundnöjdheten, särskilt under det gångna året. 

– Om det är något Corona-pandemin lärt oss är det vikten av personliga möten. Det är därför förmågan till personlig service är en så viktig drivkraft i kundnöjdheten. Det är också tydligt att en bra och kontinuerlig dialog mellan hyresvärd och hyresgäst är avgörande för möjligheten att skapa nöjda kunder, säger Anders Holmestig, vd Fastighetsägarna Sverige.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]