De fick årets Kundkristaller

Årets upplaga av Kundkristallen är avgjord. Bland årets vinnare återfinns HSB Stockholm, Stångåstaden och Mannersons Fastighets.

Annons:

Annons:


Kundkristallen är ett benchmarkpris där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i service och kvalitet. De företag som nominerats utses bland de som genomfört kundundersökningen AktivBo under 2018, där hyresgästerna får betygsätta hur de upplever sin hyresvärd.

Priserna delas ut till de företag som gjort största förbättringen av sin service under 2018 jämfört med den förra mätningen.

Priset för högsta serviceindex gick till Mannersons fastighets (500–2 999 lägenheter), Fastighets AB L E Lundberg (3000–8 999 lägenheter) och Stångåstaden (9 000+ lägenheter)

– Stångåstaden har etablerat sig i toppen av Sveriges större bostadsbolag när det gäller service och kvalitet. Genom ett gediget och målfokuserat arbete befäster vi vår ställning som en av de bästa och det känns verkligen jättebra. Våra medarbetare jobbar hela tiden hårt för att ge alla våra kunder en bra och professionell service, säger Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden.

I kategorin Störst lyft serviceindex (största ökning av antalet nöjda kunder) återfanns vinnarna Wermlands Invest (500–2 999 lägenheter), HSB Stockholm (3 000–8 999 lägenheter) och AB Bostaden i Umeå och Lunds Kommuns Fastighets AB (9 000+ lägenheter)

– Alla som lyft en pokal vet hur skön känslan är. Jag är så otroligt stolt över alla medarbetare på HSB Stockholm som ligger bakom NKI-ökningen och den fina utmärkelsen. Det här är deras pris, säger Karl-Johan Lindahl, chef för hyresfastigheter på HSB Stockholm.

Annons: