För åttonde året i rad delades i veckan ut fastighetsbranschens pris för bästa kundservice ut - "Kundkristallen". Priset där privata och kommunala fastighetsbolag tävlar i service och kvalitet - och vinnarna utses av hyresgästerna.
60 stora och medelstora företag som under 2012 genomförde kundundersökningar med AktivBo har tävlat om priset Kundkristallen. Nu är tävlingen avgjord. Vinnarna i kategorin Högsta serviceindex blev:
- Länsförsäkringar Östgöta (?500 lägenheter)
- Olofströmshus AB (500 – 2999 lägenheter)
- Stockholms Kooperativa Bostadsförening (3000 – 8999 lägenheter)
- AB Stångåstaden (9000+ lägenheter)
I tävlingen utses också de hyresvärdar som gjort den största förbättringen under 2012. För att förbättra sin service behöver man utveckla sig inom: Att bli tagen på allvar, Trygghet, Rent och snyggt, Hjälp när det behövs. Vinnarna i den kategorin blev: Aranäs AB (500 – 2999 lägenheter), Ikano Bostad AB (3000 – 8999 lägenheter) och Willhem (9000+ lägenheter).