Foto: Sodexo
Publicerat 2 december, 2016

ByggVesta erbjuder hushållsnära tjänster

ByggVesta och Sodexo har startat ett samarbete som ger de boende enkel tillgång tlll hushållsnära tjänster. Det handlar om tjänster som städning, leverans av matkassar och läxläsning.

Via en digital portal kan hyresgäster som bor i en fastighet som förvaltas av ByggVesta köpa ett flertal hushållsnära tjänster och omkring 50 andra servicetjänster. Med hjälp av en länk och ett lösenord bokar hyresgästen enkelt enstaka eller återkommande tjänster.

[ Annons ]

– Vi ser med stor tillförsikt fram emot samarbetet med Sodexo. Genom en för marknaden ny affärsmodell skapar vi ökad tillgänglighet för våra hyresgäster, kvalitetsfokus och kostnadseffektivitet. Nu kommer vi att kunna erbjuda ett mer komplett boende för en medveten vardag, helt i linje med våra ambitioner att driva utvecklingen för hyresrätter och konceptboenden, säger Marit Appelgren, VD på ByggVesta Fastighetsförvaltning AB.

De konventionella underhålls- och driftstjänsterna av fastigheterna kommer att utföras av Sodexos egen personal. De hushållsnära tjänsterna kommer i vissa fall att utföras av kvalitetssäkrade underleverantörer till Sodexo.

Blir det billigare att köpa dessa tjänster via er?

– Ja, om man förutsätter att det företag man köper av ska ha schyssta villkor för sina anställda så är det absolut konkurrenskraftiga priser, säger Marit Appelgren.

I branschen har det länge talats om att utveckla hyreserbjudandet med den här typen av tjänster. Vad är det som säger att ni kommer att lyckas?

– Det vet vi inte. Men det har å andra sidan varken kostat oss eller Sodexo något, så det innebär ingen affärsrisk. Men vi vet att marknaden är stor och att det finns en växande efterfrågan på den här typen av tjänster, säger Marit Appelgren.

 

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]