Det blev nykomlingen Norrporten som knep förstaplatsen för årets nöjdaste kontorshyresgäster i den årliga fastighetsbarometern.
Sundsvallsbaserade Norrporten kammade hem högst poäng i den årliga fastighetsbarometern som utförs av CFI Group i samarbete med Fastighetsägarna.
– Vi tycks sköta oss bra när vi får feedback av våra kunder. Nu får vi ett bevis på det också, det är ju riktigt trevligt, säger Anders Wiklander, vd på Norrporten när han tar emot sitt diplom under ett lunchmöte i Stockholm på fredagen.
Norrporten uppnådde 80 av 100 poäng på ett så kallat NKI – Nöjd Kund Index, nio fler än genomsnittspoängen för de 12 bolag som i år deltog i barometern.
NKI har räknats ut av CFI Group som genomfört telefonintervjuer med ungefär 250 kontorshyresgäster per deltagande bolag. Hyresgästerna har utvärderat allt från inomhusklimat till klagomålshantering.
– Vi ser en allt större homogenitet mellan bolagen och hur de vårdar sina kunder. 50 procent av de deltagande bolagen i Fastighetsbarometern har ett NKI inom ett spann av 5 enheter, säger Johan Welén, projektledare för Fastighetsbarometern på CFI Group.
Det bolag som ökat sitt NKI mest sedan förra året är Newsec som i år fick 3 enheter mer för sin förvaltning av Niams fastigheter.
Fastighetsbarometern genomfördes i år för 15 gången i ordningen.