Nu dyker Helsingborgshems fastighetsskötare upp på skärmen hemma hos folk. Med nya tjänsten Reparatör Online hoppas man kunna erbjuda bättre service och samtidigt effektivisera felanmälningarna.
Sedan den 1 november testar Helsingborgshem tjänsten Reparatör Online. Förhoppningen är att det ska bli ett komplement till ordinarie felanmälan. Målet är att effektivisera och erbjuda en smidigare upplevelse för hyresgästerna.
– Vi tror att videosamtal kommer att möjliggöra en snabbare och effektivare lösning för många felanmälningar. Genom videosamtalen får våra reparatörer snabbt en visuell insikt i felet och kan undvika onödiga besök, berättar Ellika Rosendahl, affärsutvecklare Helsingborgshem.
Ellika Rosendahl tror dessutom att det med Reparatör Online kan vara möjligt för många hyresgäster att själva åtgärda enklare fel.
Genom videosamtalen får reparatörerna snabbt en visuell insikt i felet och kan undvika onödiga. Det går åt mindre tid per felanmälan och minskar behovet av att återkomma till samma ärende. Färre transporter ger också minskad klimatpåverkan.
– Vi utvärderar Reparatör Online löpande och välkomnar feedback från våra hyresgäster för att ytterligare förbättra och anpassa tjänsten. Tillsammans skapar vi en bättre och smidigare boendesituation för alla, säger Ellika Rosendahl.