Publicerat 27 maj, 2021

Amasten lanserar AI-kundtjänsterobot

Fastighetsbolaget Amasten förstärker sitt kundtjänsteerbjudande med AI-chatboten Ammie som finns tillgänglig dygnet runt. Det framgår av ett pressmeddelande.

Chatboten är tänkt att fungera som en extra kundtjänst och går att ta del av från och med idag på Amastens hemsida. Chatboten är framtagen av Hello Ebbot.

”Vi tror verkligen på det här samarbetet. Fastighetsbranschen är klockren för denna typ av effektivisering då det kommer in många frågor som är relativt enkla att besvara. Amastens sätt att tänka gör dem till den perfekta partnern i denna typ av åtagande. Förhoppningen är att Ammie kan bli en förebild för hur framtidens kundservice ser ut i fastighetsbranschen”, säger Lisa Albinsson, Customer Success & Project Manager på Hello Ebbot.

Reno Santic
Nyhetsbyrån Finwire
https://twitter.com/finwire

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]