”En typisk idé från Roger”. Så beskriver Pål Ahlsén Akelius fastigheters nya satsning på att smycka bolagets hus med konst. Det framgår i en längre intervju som Pål Ahlsén gjort med tidningen Affärlsvärlden.
Publicerat 19 augusti, 2015

Akelius satsar på konst

”En typisk idé från Roger”. Så beskriver Pål Ahlsén Akelius fastigheters nya satsning på att smycka bolagets hus med konst. Det framgår i en längre intervju som Pål Ahlsén gjort med tidningen Affärlsvärlden.

I höst börjar Akelius fastigheter en ny satsning – på konst. De traditionella skyltarna i mässing med bolagets namn ska bytas ut mot konst på fastigheterna i Akelius hägn. Det berättar Pål Ahlsén, vd på Akelius fastigheter, i en längre intervju med tidningen Affärsvärlden.

[ Annons ]

– Det här kan bli riktigt bra, det är en typisk idé från Roger, säger Pål Ahlsén till Affärsvärlden.

Han avser Roger Akelius, grundare av Akelius fastigheter, som tidigare uppmärksammats för egensinniga påhitt. När Roger Akelius fyllde 70 år tidigare i år valde han att fira genom att dela ut 50 miljoner kronor till sina anställda.

Syftet med den nya satsningen på konst är både att stärka bolagets varumärke men framför allt att skapa trivsel och nöjdare kunder.

Läs ett avsnitt av intervjun med Pål Ahlsén här.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]