[ Annons ]

Åhléns hyr 6 000 kvadratmeter i Mall of Scandinavia och etablerar ett nytt citykoncept.
Publicerat 10 juni, 2014

Åhléns etablerar nytt koncept i Mall of Scandinavia

Åhléns hyr 6 000 kvadratmeter i Mall of Scandinavia och etablerar ett nytt citykoncept.

Åhléns är det senaste tillskottet bland hyresgästerna i Mall of Scandinavia. Varuhuset ska hyra 6 000 kvadratmeter av Unibail-Rodamco och etablerar sitt nya cityvaruhuskoncept i det nya köpcentrumet.

[ Annons ]

– Etableringen blir ett bra tillfälle för oss att visa vart Åhléns är på väg strategiskt och sätta standarden för varuhusets framtid.  Det gör vi genom att etablera vårt nya citykoncept, med det allra senaste sortiment från egna och externa varumärken, samt satsa på nya affärsområden, såsom Åhléns Wellness och vårt kafékoncept Café Å lait samt ett nytt barnkoncept, som kommer att rymma allt inom barnens värld såsom kläder, heminredning och leksaker, på samma ställe, säger Gregg Mowins, vd Åhléns.

Mall of Scandinavia öppnar 2015. Andra hyresgäster är bland andra J. Lindeberg, L’Occitane, O’Learys och SF Bio.

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]