[ Annons ]

Handeln i Sverige har de senaste åren genomgått en dramatisk period. Nya konsumtionsmönster, höga krav från konsumenter och en mer konkurrenskraftig e-handel har förändrat förutsättningarna för många köpcentrum. Nu gör Aberdeen en storsatsning och gör omfattande uppdatering av Galleria Filbyter i centrala Linköping.
Publicerat 28 november, 2013

Aberdeen satsar på galleria utanför storstadsområdena

Handeln i Sverige har de senaste åren genomgått en dramatisk period. Nya konsumtionsmönster, höga krav från konsumenter och en mer konkurrenskraftig e-handel har förändrat förutsättningarna för många köpcentrum. Nu gör Aberdeen en storsatsning och gör omfattande uppdatering av Galleria Filbyter i centrala Linköping.

Den ökande internethandeln gör att gallerior måste bli bättre på inspirerande exponering, personlig service och sociala mötesplatser. För att möta dessa nya utmaningar har Aberdeen Asset Management valt att investera i den klassiska handelsplatsen Galleria Filbyter i Linköping.

[ Annons ]

– Vi har valt att investera i Galleria Filbyter eftersom vi såg att den anrika handelsplatsen behövde en uppdatering för att fungera som en passande inramning till de exklusiva varumärken som vi är så stolta över att ha som hyresgäster. Vi har bland annat lagt in nya golv, skapat nya mötesplatser med sittgrupper, allt utformat till en välkomnande interiör. Utvändigt har fasaden mot Stora torget renoverats och entrén till gallerian har tydliggjorts. Det är glädjande att satsningen redan gett resultat. Lexington som valt att öppna en konceptbutik här passar perfekt in den mix av livsstilsvarumärken som Galleria Filbyter ska erbjuda, säger Henric Samuelsson, Förvaltningsansvarig på Galleria Filbyter.

I Galleria Filbyter finns idag 17 butiker/restauranger/caféer och varumärken som Boomerang, Peak Performance, Gant och Lexington.

[ Annons ]

[ Nyheter ]
[ Reportage ]
[ Krönikor ]
[ Papperstidningen ]